Sveta Kata, slastice i vjenčići na vrata!
Autor: Aleksandra-Maria Vuković, 1. 12. 2017.
Školski projekt i humanitarni sajam za Sv. Katu - u sklopu projekta "Škole za Afriku" Već tradicionalno, u tjednu koji prethodi blagdanu Svete Katarine, u našoj se školi provodi projekt kojeg svake godine malo izmijenimo i "ukrasimo" novitetima ... Tako smo ga ove godine realizirali u tjednu od 20. do 25. studenog pod geslom "Svata Kata, slastice i vjenčići na vrata!".
Kroz cijeli su se tjedan održavale prigodne radionice.
Članovi ekološke grupe Čuvari prirode, s voditeljicom Ivanom Štimec Protrka, izradili su ukrasne vrećice za božićnu pšenicu te male čovječuljke punjene božićnom pšenicom (u čemu im je pomogla asistentica Martina Kuzma), a također su zajedno s članovima učeničke zadruge, učiteljem likovne kulture Domagojom Zoričićem, učiteljicom prirode Andrijanom Perčić te ostalim zainteresiranom učiteljima i učenicima izrađivali i adventske vjenčiće.
Učenička je zadruga, s voditeljicom Martom Lončar – Vinković za sajam pripremila kalendar radova u vrtu, dok su učiteljice Dijana Radek, Andrijana Perčić i Silvija Soldat zajedno s našom kuharicom Jasnom organizirale radionice pečenja kolača za dio učenika. Projektu su se priključile i mame i bake naših učenika, koje su kod kuće ispekle mnoštvo prhkih kolača za naš sajam te im svima ovom prilikom od srca zahvaljujemo!
Na sam blagdan Svete Katarine, u subotu 25.11. učenici su, zajedno s pedagoginjom Vesnom Branilović, na štandu prodavali prigodno upakirane kolačiće, adventske vjenčiće, ukrasne vjenčiće za vrata, božićnu pšenicu, male ukrasne svijećnjake, kalendare radova u vrtu i prigodne čestitke.
Sajam je prošao nadasve uspješno, a dio prikupljenog novca već se tradicionalno odvaja za Unicefov projekt „Škole za Afriku“.
Jelena Kolar Dokleja
Školska knjižničarka
Pogledajte foto-zapise s radionica izrade ukrasa i kolaća kao i s humanitarnog sajma koje smo razdijelili u dvije foto-galerije: Radionice uoči Svete Kate 2017. i Humanitarni sajam Sveta Kata 2017.
16.11.2022.
OBILJEŽILI SMO MEĐUNARODNI DAN TOLERANCIJE
(suosjećanja, opraštanja, poštivanja različitosti, razumijevanja, ljubavi…)
TOLERANCIJA JE POŠTIVANJE, PRIHVAĆANJE I UVAŽAVANJE RAZLIČITOSTI U NAŠIM SVJETSKIM KULTURAMA,
TOLERANCIJA JE NAŠA FORMA IZRAŽAVANJA I NAČIN DA BUDEMO LJUDI!!!
BITI TOLERANTAN ZNAČI, BITI ČOVJEK!
BITI TOLERANTAN ZNAČI POŠTIVATI DRUGE LJUDE!!!
BITI TOLERANTAN ZNAČI POŠTIVATI RAZLIČITE OD SEBE!!!
BITI TOLERANTAN ZNAČI ŽIVJETI U SVIJETLU LJUBAVI I POMAGANJA A NE U SVIJETU SEBIČNOSTI!!!
UNESCO je 1995. godine dao definiciju tolerancije, koja nastoji unaprijediti tradicionalno sagledavanje da je riječ o pukoj trpeljivosti, gdje većina trpi manjinu, i moćni one manje moćne. Ta definicija glasi u cijelosti ovako:
"Tolerancija je poštovanje, prihvaćanje i uvažavanje bogatstva različitosti u našim svjetskim kulturama, naša forma izražavanja i način da budemo ljudi. Ona je zasnovana na znanju, otvorenosti, komunikaciji i slobodi mišljenja, savjesti i uvjerenju. Tolerancija je harmonija u različitostima. To nije samo moralna dužnost, to je također politički i zakonit zahtjev. Tolerancija, vrlina koja mir može učiniti mogućim, doprinosi mijenjanju kulture rata u kulturu mira.
Tolerancija nije koncesija, dobrodušnost ili popustljivost. Tolerancija je, iznad svega aktivan stav potaknut priznanjem univerzalnih ljudskih prava i fundamentalna sloboda drugih. Nikako se ne može koristiti kao opravdanje za kršenje fundamentalnih vrijednosti. Tolerancija treba biti primjenjiva od strane pojedinaca, grupa i država.
Tolerancija ja odgovornost koja nosi ljudska prava, pluralizam (uključujući kulturni pluralizam), demokraciju i vladavinu zakona. Ona uključuje odbacivanje dogmatizma i apsolutizma i potvrđuje standarde postavljene u instrumentima internacionalnih ljudskih prava
Dosljedno poštovanje ljudskih prava, biti tolerantan, ne znači toleriranje socijalnih nepravdi ili odbacivanje ili slabljenje tuđih uvjerenja. To znači biti slobodan, čvrsto se držati svojih uvjerenja i prihvaćati da se i drugi drže svojih.
To znači prihvaćanje činjenice da ljudska bića, prirodno različita u svojim nastupima, situacijama, govoru, ponašanju i vrijednostima imaju pravo živjeti u miru i da budu kakvi jesu. Također znači da se nečija viđenja ne nameću drugima."
Učenici razredne i predmetne nastave na pedagoškim su radionicama imali priliku pokazati što znači biti tolerantan prema svojim vršnjacima i kako ispraviti pogrešku u komunikaciji ili događaju na tolerantan način.
Ivana Lesjak Možek, pedagoginja
Razredna nastava
Nastava/praćenje obrazovnih sadržaja
Redovito pratite kanale u kojima komunicirate s učiteljicom/učiteljem da ne budete u zaostatku. Redovito pratite HRT3. Redovito rješavajte zadatke i uzimajte kratke pauze nakon pola sata ili 45 min. Bilo bi dobro da školske obaveze izvršavate u sličnim terminima svaki dan kako bi vaš organizam stekao naviku učenja.
Prostor za učenje i pisanje domaćih zadaća
Za kvalitetnu koncentraciju potreban je i kvalitetan prostor. Prostor u kojem učite mora biti svjež i osvijetljen. Važno je da imate radni stol bez distraktora (nemojte na stolu na kojem pišete i rješavate zadatke, učite, držati igračke, slatkiše…) koji vam pažnju skreću pa se teško koncentrirate na predmete i sadržaje koji su vam važni za učenje.
Rješavanje zadataka/domaća zadaća/pomoć pri učenju
Zadatke rješavajte prema uputama učiteljice/učitelja, u periodu kada ste odmorni. Budite samostalni u rješavanju zadataka, ukoliko vam je potrebna pomoć, potražite je od roditelja/ukućana ili pak učitelja /pedagoga ukoliko vam upute nisu jasne ili imate problem.
Nema mjesta za strah, sram, ne postoje „glupa“ pitanja.
Moje slobodno vrijeme Ne smijemo zaboraviti plesati, skakati, vrtjeti se, pjevati 😊
Važno je imati slobodno vrijeme za igru i opuštanje; razgovarajte s obitelji; igrajte se s ljubimcima; vježbajte, igrajte društvene igre, crtajte i sudjelujte u kućanskim poslovima.
PREDMETNA NASTAVA
Nastava/praćenje obrazovnih sadržaja/rješavanje zadataka/domaća zadaća
Redovito pratite kanale u kojima komunicirate s učiteljima da ne budete u zaostatku.
Redovito rješavajte zadatke i uzimajte kratke pauze nakon 45 min.
- Pogledaj dnevni plan i raspored predmeta
- Pripremi udžbenike i bilježnice za predmete koje imate taj dan
- Pogledaj zadatke i materijale koje su vam poslali učitelji
- Napravi plan kojim ćete redoslijedom rješavati zadatke
- Kada odabereš predmet (npr. hrvatski jezik, matematika) pažljivo prouči što je učitelj napisao u virtualnoj učionici i prati daljnje upute učitelja
- Pažljivo pročitaj sve što u udžbeniku piše vezano uz temu
- Prepiši plan ploče koji ti je učitelj poslao
- Odgovore na pitanja potraži u tekstu u udžbeniku ili prema uputama učitelja
(Ako ti nešto nije jasno, pitaj ukućane, provjeri s prijateljima iz razreda, pronađi dodatne materijale na Internetu ili pitaj učitelja za pomoć i pojašnjenje)
- Kada riješiš sve iz jednog predmeta, napravite kratku aktivnu pauzu (npr. vježbaj, prošeći, slušaj glazbu)
- Ukoliko si uspješno odradio zadatke, nagradi se filmom, serijom, slatkišima…igrom 😊
- Nastavu na daljinu pokušaj prihvatiti kao zanimljiv način učenja
- U virtualnoj se učionici pridržavaj pravila ponašanja (na Internetu vrijede ista pravila pristojnog ponašanja kao i u stvarnom svijetu)
- Pazi na zamku učenja na daljinu – ne gubi vrijeme na igranje video igara ili dopisivanje s prijateljima
- Redovito provjeravaj poruke i obavijesti učitelja
- Ako osjećaš strah zbog trenutne situacije ili te nešto muči, obrati se razredniku/ici ili pedagoginji
Prostor za učenje i pisanje domaćih zadaća
Za kvalitetnu koncentraciju potreban je i kvalitetan prostor-
PO MOGUĆNOSTI-ISTI PROSTOR U KOJEMU UČITE SVAKODNEVNO
Prostor u kojem učite mora biti svjež i osvijetljen.
Važno je da imate radni stol bez distraktora (nemojte na stolu na kojem pišete, rješavate zadatke i učite, držati slatkiše, mobitel(osim ako vam je potreban za nastavu) i dr.…) koji vam pažnju skreću pa se teško koncentrirate na predmete i sadržaje koji su vam važni za učenje.
Planiranje- Svaki dan planiraj vrijeme za nastavu na daljinu, rješavanje zadataka, domaće zadaće i za ponavljanje
- Nemoj zaboraviti planirati vrijeme za odmor
- Na poseban papir zabilježi sve važne rokove (npr. rok za predaju zadataka iz matematike)
- Desetak minuta prije planiranog početka učenja sve što ti je potrebno pripremi na radnom stolu (knjige, bilježnice, pribor)
Moje slobodno vrijeme
Nemoj zaboraviti plesati, skakati, vrtjeti se, pjevati, plesati 😊 .
Važno je imati slobodno vrijeme za igru, zabavu i opuštanje; razgovarajte s obitelji; igrajte se s ljubimcima; vježbajte, igrajte društvene igre, crtajte, sudjelujte u kućanskim poslovima; naučite peći kolače, kuhati 😊
Srdačnan pozdrav, pedagoginja 😊
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |