Edukacija učitelja škole - primjena alata Wordwall i Spiral u nastavi
Autor: Aleksandra-Maria Vuković, 30. 12. 2019.
U ponedjeljak 30.12.2019. održana je edukacija učitelja razredne i predmetne nastave naše škole na temu "Korištenje programa kupljenih sredstvima MZOS za nabavu licenci potrebnih za nastavu". Radionicu je vodila naša učiteljica matematike Aleksandra-Maria Vuković koja je upoznala učitelje s digitalnim alatima Spiral i Wordwall te mogučnostima njihove primjene u nastavi.
Na temelju Odluke MZO-a o dodjeli sredstava osnovnim i srednjim školama za nabavu licenci naša škola je kupila jednogodišnje licence za digitalne alate Spiral i Wordwall. Prijavu na natječaj kao i nabavu licenci provela je naša učiteljica matematike Aleksandra-Maria Vuković u dogovoru s ravnateljicom škole, kao i razrednim i predmetnim učiteljima.
Kako učiteljica Aleksandra-Maria Vuković već godinama volonterski radi na podršci učiteljima naše škole u uporabi IKT-a u nastavi i provodi edukacije učitelja u sklopu Aktiva razredne i Aktiva predmetne nastave, tako je i ovaj put s učiteljima provela radionicu (u trajanju od 4 školska sata) u sklopu koje je upoznala učitelje s navedenim IKT alatima, kao i mogućnostima njihove primjene u nastavi pojedinih razreda odnosno nastavnih predmeta. Ista je planirana Godišnjim planom i programom rada škole.
Prvi dio radionice bio je posvećen alatu Spiral koji je posebno primjenjiv u različitim strategijama formativnog vrednovanja. Ovaj put je voditeljica radionice naglasak stavila na aplikacije Quickfire i Clip dostupne unutar digitalnog alata Spiral. Učitelji su najprije upoznali primjer materijala izrađenog u aplikaciji Quickfire koja se može koristiti za uvod u novu nastavnu temu ili u bilo kojem dijelu sata odnosno teme za vrednovanje za učenje. Voditeljica radionice je kroz materijal, koji je sama izradila, demonstirala rzl. strategije formativnog vrednovanja u alatu Spiral (npr. S & N izjave; Uvijek, ponekad ili nikada) kroz konkretne primjere u rzl. nastavnim predmetima. Zatim su se učitelji okušali u samostalnoj izradi materijala uz pomoć i upute voditeljice. Nakon toga su upoznali aplikaciju Clip koja omogućava reprodukciju bilo kojeg videa (npr. s YouTubea) koji se želi prikazati učenicima, pri čemu učitelj može u bilo kojem dijelu videa dodati pitanje (višestrukog izbora ili otvorenog odgovora) kojim može provjeriti razumijevanje sadržaja, potaknuti učenike na promišljanje, potaknuti ih na diskusiju i sl. Nakon demonstracije načina izrade clipa, učitelji su samostalno izradili svoj clip s proizvoljnim video uratkom. Za obje aplikacije prezentiran je i način na koji alat Spiral obrađuje i prikazuje prikupljene odgovore te kako se vrlo jednostavno mogu bodovati odgovori učenika i objaviti rezultati (učenički portfolio).
Drugi dio radionice bio je posvećen nešto jednostavnijem alatu Wordwall koji nudi čitav niz gotovih obrazaca s kojima je moguće napraviti rzl. interaktivne digitalne sadržaje za nastavu. Najprije je voditeljica prikazala nekoliko primjera koje je sama izradila a koji se mogu primijeniti u nastavi rzl. nastavnih predmeta te je učiteljima pokazala kako je moguće istu sadržaj oblikovati kroz rzl. obrasce (što je posebnost ovog alata). Na kraju su učitelji samostalno izradili jedan digitalni materijal u Wordwallu.
Nakon evaluacije radionice proveden kroz razgovor s učiteljima sudionicima, učitelji su izrazili želju da se svakako nastavi s ovim tipom edukacija s konkretnim primjerima iz i za nastavnu praksu te je dogovoreno da će u 2. polugodištu biti održana još jedna edukacija na ovu temu. Voditeljica radionice je pozvala učitelje da se samostalno okušaju u primjeni ovih alata u svojoj nastavnoj praksi i dogovoreno je da će na sljedećoj radionici učitelji koji žele podijeliti s ostalima primjere dobre prakse primjene ovih, ali i drugih digitalnih alata koje koriste u svojoj nastavnoj praksi.
Aleksandra-Maria Vuković
učiteljica matematike
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |