Terenska nastava po Gornjem Međimurju
Autor: Aleksandra-Maria Vuković, 15. 4. 2019.
Učenici razredne nastave 1. i 2.a i b razreda su, u pratnji svojih razrednih učiteljica, u sklopu terenske nastave 11. travnja 2019. godine upoznali Gornje Međimurje...
Najprije su se uputili u Štrigovu i obišli Državni arhiv gdje su vidjeli stare knjige i dokumente, o ljudima iz našeg kraja, koje se čuvaju u arhivi. Zatim su posjetili crkvu sv. Jeronima, poznatu po 2 zvonika, tlocrtu koji je skoro identičan tlocrtu bazilike sv. Petra u Rimu, te freskama koje krase zidove crkve, a koje je napravio poznati fresko slikar, Ivan Ranger. Također su posjetili staru kovačnicu i upoznali se sa starim zanatom kojim se danas više nitko ne bavi.
Nakon toga su učenici su pratnji razrednih učiteljica posjetili Park naftaša (Pekel) u Peklenici – mjesto gdje se prvo vadila nafta kod nas. Učenici su i iz kratke priče vodičice doznali o postupku vađenja nafte na prvotan način, te vidjeli zaprežna kola kojima se nafta prevozila. Poslije toga, otišlo se do Spomen Doma rudarstvu u Murskom Središću, koji je smješten u starom separatoru ugljena. Bilo je uzbudljivo hodati preko staklenog poda ispod kojeg se vidjelo rudarsko okno. Tu su se učenici upoznali sa radom i životom rudara nekada. Na povratku, učenici su zastali kod zvonika sv. Barbare – zaštitnice rudara, koji se nalazi na šetnici uz rijeku Muru u Murskom Središću. Prema predaji, tko pozvoni na zvono, ima sreću.
Zvonili smo svi – ali sreće nije bilo, jer nas je kiša, vjetar i hladno vrijeme pratilo tijekom cijele terenske nastave, što nije umanjilo doživljaj i nove spoznaje o našem kraju.
Ljubica Žabek-Horvatić
učiteljica 2.a razreda
Zanimljive prizore i detalje s terenske nastave naših učenika razredne nastave pogledajte u foto-galeriji Terenska nastava RN - Gornje Međimurje.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |