Istraživanje MEGAHR – modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture
Autor: Aleksandra-Maria Vuković, 4. 1. 2019.
3. siječnja 2019. godine u prostorijama OŠ Nedelišće održano je predavanje na temu Strategije poučavanja vokabulara za razumijevanje teksta: od strukturiranog vokabulara do strukturiranog teksta za učitelje i učenike. Radionica se sastojala od dva izlaganja i niza igara, vježbi i psiholingvističkih ispitivanja s učenicima. Voditeljice radionica bile su: dr.sc. Anita Peti-Stantić, dr.sc. Gordana Keresteš, Vedrana Gnjidić, prof. koje su održale i radionice za učenike. U radionicama su sudjelovali i naši učenici i učitelji...
Projekt MEGAHR financira Hrvatska naklada za znanost. Voditeljica projekta je dr.sc. Anita Peti – Stantić. Osnovni je cilj projekta Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture odrediti gradivne sastavnice informacijske strukture mentalne gramatike hrvatskoga. Istraživanje se temelji proučavanju konkretnih i apstraktnih riječi u jezičnom korpusu, ovdje korpusu osnovnoškolskog sustava. Na praktičnoj će razini projekt kroz kurikularnu obnovu pridonijeti poboljšanju produktivne jezične kompetencije (sporazumijevanje i razumijevanje) u okvirima obrazovnog sustava, tj. pridonijet će boljoj i svrsishodnijoj percepciji riječi/ tekstova u obrazovanju učenika. Drugim riječima nastoji se pridonijeti boljem razumijevanju tekstova koji se pojavljuju u udžbenicima koje koriste učenici, nastoje se tekstovi promijeniti u smislu da se teorijski dio u tekstovima pojednostavni i objasni na način da svaki odjeljak ima poruku ili misao koju dijete može razumjeti i sebi objasniti. Tekstovi ne bi trebali sadržavati više od dvije nepoznate riječi po nastavnoj jedinici jer u protivnom dolazi do šuma i neprihvaćanja činjeničnog stanja te u konačnici nerazumijevanja teksta i nemogućnosti prihvaćanja istoga.
Naše učiteljice Lidija Novak Levatić i Nada Panić te učenici dobrovoljci: Matej Pivec, Hana Horvat, Kim Košir, Borna Pilaj i Karlo Novak (5.r.), Lucija Mesarić i Leona Zeman (6.r.), Luka Kralj i Isabela Flinčec (7.r.) te Tara Kos, Larisa Zeman i Maja Gregorinčić (8.r.) sudjelovali su u radionicama koje su pripremile profesorice s Filozofskog fakulteta u Zagrebu i na vlastitoj koži iskusili što to znači objasniti riječi i konkretizirati ih kroz različite zadatke, kako ih objasniti i gdje pronaći značenje.
Kroz igru i razgovor istraživanje je proteklo s dozom uzbuđenja i otkrivanja novih mogućnosti poučavanja i učenja. Zahvaljujemo svim sudionicima – učenicima i učiteljima, kao i profesoricama na suradnji, ali i domaćinima (OŠ Nedelišće) na gostoprimstvu i na dijelu ustupljenih fotografija (dio fotografija fotografirala Martina Horvat – Kolar)!
Lidija Novak Levatić
učiteljica hrvatskog jezika
Prizore i detalje s ovih zanimljivih radionica pogledajte u foto-galeriji Istraživanje MEGAHR.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |