Projekt Zebra za žabe
Autor: Aleksandra-Maria Vuković, 11. 5. 2014.
Učenici 6. razreda naše škole uključili su se u nagradni natječaj ''Mali ekolozi – velike nagrade!'' kojeg su organizirali trgovački lanac Emmezeta i udruga Bioteka iz Zagreba. Zadatak je bio da cijeli razred osmisli i provede projekt vezan uz zaštitu okoliša i prirode u školi i/ili sredini u kojoj se nalazi.
Povodom toga, naši su šestaši osmislili projekt "Zebra za žabe" na kojem su radili gotovo cijelo drugo obrazovno razdoblje u sklopu ekološke grupe, ali i u svoje slobodno vrijeme...
Voditeljica projekta bila je učenica Lucija Pokrivač, dok je mentorica bila učiteljica Sara Janković.
Glavni ciljevi projekta bili su: razvijati istraživački duh i ekološku osviještenost učenika, senzibilizirati i educirati javnost o ugroženosti vodozemaca i spriječiti masovno ugibanje žaba na prometnici Črečan-Macinec za vrijeme proljetnih migracija prema mrjestilištima.
Aktivnosti koje su učenici provodili tijekom projekta:
1. istražili su život vodozemaca, a zatim su izradili plakat o životnom ciklusu žabe
2. istražili su u literaturi koje vrste vodozemaca žive u našim krajevima, naučili razlikovati skupine vodozemaca i izradili vodič za određivanje vrsta vodozemaca
3. održali su radionicu izrade modela žaba u origami tehnici
4. izradili su obrazac za praćenje migracije vodozemaca
5. u suradnji s ekološkom udrugom Platana Nedelišće koja je osigurala sav potreban materijal, svi učenici sudjelovali su u akciji spašavanja vodozemaca od stradavanja na prometnici Črečan-Macinec
- učenici su bili podijeljeni u tri grupe od po pet učenika i svaka je grupa izlazila na teren u određene dane
- 22. veljače 2014. jedna grupa sudjelovala je u postavljanju zaštitne mreže i zamki (kante ukopane u zemlju) za vodozemce uz prometnicu Črečan-Macinec
- tijekom razdoblja migracije, učenici su sudjelovali u prenošenju vodozemaca iz kanti preko ceste u kanal Trnavu, u jutarnjim ili večernjim satima
- tijekom svakog izlaska na teren, grupa je popunjavala obrazac za praćenje vodozemaca, tako da je svaki učenik u grupi imao određeni zadatak, npr. pregledati određeni dio mreže, cestu, kante, bilježiti gustoću prometa, zapisivati podatke u obrazac
- 29. ožujka 2014. učenici su sudjelovali u skidanju zaštitne mreže, a pritom je organizirana i akcija čišćenja smeća na mjestu provođenja projekta
- učenici su zabilježili 4 vrste vodozemaca: smeđu krastaču, šumsku smeđu žabu, zelenu žabu i malog vodenjaka, a spasili su ukupno 205 vodozemaca (192 smeđe krastače, 11 šumskih smeđih žaba, 1 zelena žaba i 1 vodenjak) i zabilježili prosječnu gustoću prometa koja je iznosila 5 automobila u 20 minuta
6. likovna grupa izrađivala je maske u obliku žaba
7. svi učenici naučili su pjevati pjesmu o žabama "Rega rega" uz pratnju klavira i bubnjeva
8. ekološka grupa pratila je različite oblike mrijesta i razvoj punoglavaca u kanalu Trnava
9. povodom svjetskog dana voda, učenici su pripremili štand o žabama, učenice Lara Kralj i Lucija Pokrivač održale su predavanje pod nazivom „Je li žaba vodeni ili kopneni organizam“ za sve učenike škole, a svi učenici iz razreda otpjevali su pjesmu „Rega rega“
10. na kraju je učenik Michael Jelinek izradio film "Zebra za žabe" s prikazom nekih aktivnosti u projektu
U cjelokupni natječaj uključilo se čak 250 osnovnih škola iz cijele Hrvatske, a rezultati natječaja biti će objavljeni početkom mjeseca lipnja. Bez obzira na nagrade,učenici su mnogo naučili o vodozemcima, iskusili važnost timskog rada i uvidjeli kako svaki od njih može doprinijeti ostvarenju većeg cilja.
Sara Janković, mag. oecol.
učiteljica biologije
Čestitke svim sudionicima i njihovoj mentorici - učiteljici Sari Janković, na realizaciji tako složenog i zaista edukativnog projekta!
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |