„TJEDAN ŠKOLSKOG DORUČKA“ u OŠ Gornji Mihaljevec
Autor: Milena Maračić, 8. 11. 2024.
U sklopu Nacionalnog programa Živjeti zdravo, učenici OŠ Gornji Mihaljevec, uključili su se u projekt Tjedan školskog doručka s ciljem unapređenja zdravlja, usvajanje znanja i stavova o važnosti pravilne prehrane te podizanja svjesnosti o važnosti nutritivno bogatog doručka za svako školsko dijete. S obzirom da je doručak za školarce najvažniji obrok u danu, obilježili smo Tjedan školskog doručka putem edukativnih i zabavnih aktivnosti kako bi se kod učenika razvile pravilne prehrambene navike od rane dobi. Učenici 4. razreda odlučili su se za više aktivnosti: većina učenika (njih 12) odabralo je aktivnost Pripremi super doručak! u čijoj su natjecateljskoj provedbi uživali i pokazali veliku maštovitost trudeći se da u svom doručku koriste što više različitog voća i povrća. Bilo je tu mnogo voćnih sendviča, ražnjića, smoothia, voćnih jogurta u različitim kombinacijama. Najbolji Super doručak odabrao je žiri školskih kuharica. Ostalih 7 učenika odabralo je aktivnost Svaki dan „pet na dan“ u kojoj su smislili tjedni jelovnik, u koji su uključili 5 ili više različitog voća i povrća za svih pet obroka tijekom dana....
Učenici 3.a razreda za svoju su aktivnost odabrali Doručak koji ti daje supermoći: osmišljavanje cjelotjednog superdoručka koji će učenicima dati supermoći, svakodnevno su birali drugu boju voća i povrća, osmislili nekoliko dodatnih recepata za zdrav doručak, rješavali voćne rebuse, napravili plakat i dugu od voća i povrća te se počastili voćnom salatom i pogačom od jabuka koju su sami ispekli, te jeli za užinu po svom receptu.
Učenici 3. b razreda imali su više zadataka u sklopu aktivnosti „Omiljeni doručak“. Nakon što su osmislili svoj željeni tjedni doručak, u školu su donijeli letke trgovina koje si imali kod kuće. U paru su spojili dva doručka u jedan te napisali svoj željeni doručak, nakon toga morali su pronaći u letcima sastojke za izradu tog doručka. Kada su uspjeli pronaći sve sastojke na kraju su još izračunali koja bi bila cijena tog doručka.
Učenici 2.razreda obilježili su „Tjedan školskog doručka“ sudjelovanjem u radionici na temu “Biramo omiljeno voće i povrće razreda“.
Provedenom anketom i glasovanjem izabrali su 5 vrsta omiljenog voća i povrća, a najomiljeniji među njima, pa tako i pobjednici, postali su jabuka i krumpir.
Nakon odabira, podijeljeni u skupine, izradili su poster voćnog i povrtnog super-junaka nadjenuvši im imena-Zdravka i Rudi.
U 1. razredu smo se odlučili za provođenje radionice „Zabavi se i isprobaj nešto novo!“ u kojoj smo na početku iz tajanstvene vreće s povezom na očima, osjetilima dodira i mirisa, prepoznavali razno voće i povrće. Učenike je najviše zaintrigiralo tropsko voće avokado koje većini prvašića bilo nepoznato. Bolje smo ga upoznali i naučili da je jako zdravo za naš organizam. U nastavku smo od avokada, raznog voća i mrkve napravili smoothie i sok prepun zdravih vitamina. Učenici su sami birali i kombinirali sastojke koje smo ogulili, usitnili i zatim stavili u mikser. Za slatkoću smo dodali pčelinji bagremov med lokalnog pčelara, prstohvat cimeta za još bolji okus te miksali. Naposljetku smo zdravi smoothie i svježi sok natočili u čaše, degustirali i uživali u dobivenim okusima i pritom se odlično zabavili.
Učenici predmetne nastave obilježili su Tjedan školskog doručka na nastavi biologije i prirode pod sloganom „Više različitih boja na dan, tjera doktora iz kuće van!“.
Zajedno s učiteljicom Andrijanom Perčić proučili su i saznali koje se tvari skrivaju iza crvene, ljubičaste, zelene te drugih boja voća i povrća. Među učenicima je provedena anketa o najdražem voću i povrću, odnosno o najčešćim bojama voća i povrća koje učenici konzumiraju.
Analizom rezultata zaključili smo da učenici od 5.do 8.razreda najviše konzumiraju namirnice crvene boje. Naučili smo da crvena boja, crveni biljni pigment likopen štiti od kancerogenih oboljenja, raka. Crveno voće i povrće snižava kolesterol, smanjuje rizik od bolesti srca i krvnih žila. Narančasto voće i povrće obiluje spojevima koje zovemo karotenoidi koji nas štite od zloćudnih bolesti, štite kožu od UV-zraka i jačaju imunitet. Zeleni klorofil te folna kiselina važni su spojevi zelenog voća i povrća.
Naš zaključak je raznobojna prehrana. Važno je u prehranu uključiti voće i povrće različitih boja koji obiluju različitim korisnim biljnim pigmentima, biljnim bojam
U aktivnostima tijekom cijelog tjedna osim učenika, sudjelovale su i naše školske kuharice, kojima se zahvaljujemo.
Učitelji koji su organizirali aktivnosti bili su Ljubica Žabek Horvatić, Gordana Polundak, Dorotea Miljančić, Andrijana Perčić, Goran Mikulan i Silvija Soldat.
Fotografije pogledajte u foto-galeriji: Tjedan školskog doručka
U Gornjem Mihaljevcu, 25.10.2024.
Koordinatorice projekta u školi:
Silvija Soldat i Andrijana Perčić
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |