U utorak, 3. lipnja 2025., u našoj školi održana je edukativna prezentacija te aktivnost pod nazivom Skrolaj pametno: kako prepoznati informacije koje su vodile učenice Dora Barbić, Manda Jeđut i Leonarda Gašparić iz Gimnazije Josipa Slavenskog u Čakovcu, pod mentorstvom profesorice Etike te Politike i gospodarstva Ivančice Sklepić.

Prezentacija, namijenjena učenicima 7., 8. a i 8. b razreda, bila je usmjerena na razvoj medijske pismenosti i kritičkog promišljanja o informacijama koje svakodnevno susrećemo na internetu. Nakon uvodnog dijela uslijedila je interaktivna aktivnost u kojoj su učenici, kroz praktične primjere i zadatke, učili prepoznavati dezinformacije te lažne vijesti, manipulativne naslove i nepouzdane izvore.

Dezinformacije su namjerno lažne ili obmanjujuće informacije koje se šire s ciljem da prevare, manipuliraju mišljenjem javnosti, izazovu zbunjenost, nanesu štetu ili ostvare određeni politički, društveni, ekonomski ili ideološki cilj. Da bismo ih prepoznali trebamo provjeriti dolaze li iz pouzdanog medija, ima li ta stranica sve potrebne podatke i svakako moramo provjeriti naziv stranice, članka, autora te adresu URL-a.

Lažne vijesti su namjerno izmišljene ili obmanjujuće informacija predstavljene kao prave vijesti s namjerom obmane ili privlačenja klikova tzv. clikbaitova.

Senzacionalistički naslovi tj. clikbaitovi česta su obmana na internetu ne bi li ih kliknuli i često, pročitali reklamu, neku drugu vijest ili podatak. Svakako je dobro potražiti vijest na drugim izvorima ili drugim medijima, a možemo provjeriti i autora teksta, analizirati slike ili video materijal, provjeriti činjenice i svakako prije provjere ne dijeliti sadržaj.

Aktivnost u kojoj su sudjelovali učenici izravno je povezana s odgojno-obrazovnim ishodima kurikuluma Hrvatskoga jezika, posebice s područjem kulture i medija. Učenici su tijekom iste razvijali sposobnost analize medijskih sadržaja, razlikovanja činjenica od mišljenja i promišljanja o ulozi medija u oblikovanju javnog mišljenja. Kroz zadatke su primjenjivali naučeno, osnažujući svoju sposobnost argumentiranog izražavanja i vrednovanja informacija.

Pohvaljujemo učenice predavačice i njihovu mentoricu na angažmanu i prijenosu znanja, a našim učenicima čestitamo na aktivnom sudjelovanju i iskazanom interesu. Ovakvi sadržaji važan su korak u pripremi mladih za odgovorno i promišljeno korištenje medija u svakodnevnom životu.

napisala: Lidija Novak Levatić

Skip to content