2013-03-26 13:04:00


Svjetski dan voda - školski projekt

Još jedan zanimljiv tjedan prepun radionica i istraživačkih aktivnosti!

Učenici 6. razreda su proučili niz zanimljivih i mnogima nepoznatih činjenica o vodi, ali i o šumama obzirom da su na matematici osim Svjetskog dana voda obilježili i Svjetski dan šuma. Na kraju su svi, uključujući i učiteljicu, bili zapanjeni nekim brojkama u vezi potrošnje i štednje vode!

Pročitajte više o zanimljivim radionicama na nastavi matematike!

U razdoblju od 18. do 22. ožujka u našoj školi su provedene razne aktivnosti i radionice u okviru školskog projekta povodom Svjetskog dana voda. Projekt je realiziran kroz tematski tjedan - u sklopu nastave svih nastavnih predmeta, uključujući i razrednu nastavu.

Na nastavi matematike su s učenicima 6. razreda realizirane 4 radionice pod zajedničkim nazivom "Priroda - moj prijatelj". Bilo je zanimljivo, vrlo radno, ali i pomalo zapanjujuće obzirom na rezultate malih istraživačkih aktivnosti koje su realizirane prije i tijekom izvođenja radionica.

Učenici su tijekom ožujka proveli kod kuće pokus "Efikasnost tuša": držali su kantu ispod otvorenog tuša 15 sekundi i nakon toga izmjerili volumen vode koja je istekla. Također, tjedan dana uoči realizacije radionica učenici su tijekom cijelog tjedna vodili zabilješke o tome koliko kilometara dnevno prijeđe njihova obitelj automobilom te koliko goriva potroše za prijeđeni put.

Same radionice su realizirane tijekom blok sata. Učenici su se podijelili u 4 radne skupine i svaka je skupina proučavala jednu temu radom pomoću nastavnog listića. Teme po skupinama su bile: Putovanje po vodu u Indiji, Štedimo vodu, Posadimo drvored i Čovjek potrošač prirode. Tijekom aktivnosti su obrađeni podaci koje su učenici prikupljali prije realizacije radionica.

Nakon radionica učenici su po grupama izradili plakate s prikazom problema koji su proučavali koristeći razne izvore informacija: prirodoslovne časopise i enciklopedije iz školske knjižnice te Internet. Također su i pripremili kratki tijek izlaganja problema s naglaskom na osnovne etape istraživanja: uočili smo - istražili smo - predlažemo.

Uslijedio je kratki radni sastanak s dogovorom oko tijeka i načina izlaganja pojedinih problema te prijedlogom eventualnih dorada i preinaka plakata.

Učenici su zaista vrlo ozbiljno pristupili temama koje su proučavali i zaista se odlično pripremili za izlaganje na Projektnom danu koji je realiziran pred svim učenicima i učiteljima škole.

 

Evo nekih nama zapanjujućih rezultata do kojih smo došli tijekom istraživačkih aktivnosti:

Prosječna obitelj u Indiji ima dnevno na raspolaganju samo 30 litara vode - za piće, kuhanje, osobnu higijenu te pranje suđa i rublja dok primjerice samo tri odlaska na WC povuku isto toliko vode niz odvod. Prosječna žena u Indiji godišnje prijeđe oko 1 600 km hodajući po vodu do rijeke Gangeš. To odgovara udaljenosti od Gornjeg Mihaljevca do glavnog grada Finske, Helsinkija. Izračunali smo da za apsorpciju ugljičnog dioksida kojeg ispusti samo 1 auto prosječne obitelji 6. razreda naše škole, treba čak 268 stabala! Izračunali smo da prosječna četveročlana obitelj može godišnje uštedjeti i do 3000 kuna ako svi članovi smanje vrijeme tuširanja za nekoliko minuta i ako koriste štedljivi tuš. Vjerovali ili ne prosječna osoba potroši godišnje oko 35 000 litara vode na tuširanje! I to ako se tušira samo jednom dnevno u trajanju od 5 minuta... Istovremeno prosječna indijska obitelj ima na raspolaganju 10 800 litara vode godišnje i to za sve potrebe!

 

U prilogu ispod pogledajte radne nastavne listiće te izrađene plakate!

 

Aleksandra-Maria Vuković
učiteljica matematike


Osnovna škola Gornji Mihaljevec