2014-05-11 22:23:00 Projekt Zebra za žabe
Učenici 6. razreda naše škole uključili su se u nagradni natječaj ''Mali ekolozi – velike nagrade!'' kojeg su organizirali trgovački lanac Emmezeta i udruga Bioteka iz Zagreba. Zadatak je bio da cijeli razred osmisli i provede projekt vezan uz zaštitu okoliša i prirode u školi i/ili sredini u kojoj se nalazi. Povodom toga, naši su šestaši osmislili projekt "Zebra za žabe" na kojem su radili gotovo cijelo drugo obrazovno razdoblje u sklopu ekološke grupe, ali i u svoje slobodno vrijeme... Voditeljica projekta bila je učenica Lucija Pokrivač, dok je mentorica bila učiteljica Sara Janković. Glavni ciljevi projekta bili su: razvijati istraživački duh i ekološku osviještenost učenika, senzibilizirati i educirati javnost o ugroženosti vodozemaca i spriječiti masovno ugibanje žaba na prometnici Črečan-Macinec za vrijeme proljetnih migracija prema mrjestilištima. Aktivnosti koje su učenici provodili tijekom projekta: 1. istražili su život vodozemaca, a zatim su izradili plakat o životnom ciklusu žabe 2. istražili su u literaturi koje vrste vodozemaca žive u našim krajevima, naučili razlikovati skupine vodozemaca i izradili vodič za određivanje vrsta vodozemaca 3. održali su radionicu izrade modela žaba u origami tehnici 4. izradili su obrazac za praćenje migracije vodozemaca 5. u suradnji s ekološkom udrugom Platana Nedelišće koja je osigurala sav potreban materijal, svi učenici sudjelovali su u akciji spašavanja vodozemaca od stradavanja na prometnici Črečan-Macinec - učenici su bili podijeljeni u tri grupe od po pet učenika i svaka je grupa izlazila na teren u određene dane - 22. veljače 2014. jedna grupa sudjelovala je u postavljanju zaštitne mreže i zamki (kante ukopane u zemlju) za vodozemce uz prometnicu Črečan-Macinec - tijekom razdoblja migracije, učenici su sudjelovali u prenošenju vodozemaca iz kanti preko ceste u kanal Trnavu, u jutarnjim ili večernjim satima - tijekom svakog izlaska na teren, grupa je popunjavala obrazac za praćenje vodozemaca, tako da je svaki učenik u grupi imao određeni zadatak, npr. pregledati određeni dio mreže, cestu, kante, bilježiti gustoću prometa, zapisivati podatke u obrazac - 29. ožujka 2014. učenici su sudjelovali u skidanju zaštitne mreže, a pritom je organizirana i akcija čišćenja smeća na mjestu provođenja projekta - učenici su zabilježili 4 vrste vodozemaca: smeđu krastaču, šumsku smeđu žabu, zelenu žabu i malog vodenjaka, a spasili su ukupno 205 vodozemaca (192 smeđe krastače, 11 šumskih smeđih žaba, 1 zelena žaba i 1 vodenjak) i zabilježili prosječnu gustoću prometa koja je iznosila 5 automobila u 20 minuta 6. likovna grupa izrađivala je maske u obliku žaba 7. svi učenici naučili su pjevati pjesmu o žabama "Rega rega" uz pratnju klavira i bubnjeva 8. ekološka grupa pratila je različite oblike mrijesta i razvoj punoglavaca u kanalu Trnava 9. povodom svjetskog dana voda, učenici su pripremili štand o žabama, učenice Lara Kralj i Lucija Pokrivač održale su predavanje pod nazivom „Je li žaba vodeni ili kopneni organizam“ za sve učenike škole, a svi učenici iz razreda otpjevali su pjesmu „Rega rega“ 10. na kraju je učenik Michael Jelinek izradio film "Zebra za žabe" s prikazom nekih aktivnosti u projektu U cjelokupni natječaj uključilo se čak 250 osnovnih škola iz cijele Hrvatske, a rezultati natječaja biti će objavljeni početkom mjeseca lipnja. Bez obzira na nagrade,učenici su mnogo naučili o vodozemcima, iskusili važnost timskog rada i uvidjeli kako svaki od njih može doprinijeti ostvarenju većeg cilja.
Sara Janković, mag. oecol.
Čestitke svim sudionicima i njihovoj mentorici - učiteljici Sari Janković, na realizaciji tako složenog i zaista edukativnog projekta!
|
Osnovna škola Gornji Mihaljevec |