Međunarodni programi prevencije nasilja u našoj školi
Autor: Milena Korunić, 23. 10. 2013.
Od CAP programa Udruge roditelja KORAK PO KORAK do programa UNICEF-a STOP NASILJU MEĐU DJECOM i PREKINI LANAC
Većina nas ljudi odbacuje nasilje i želi živjeti bez straha, u uvjetima gdje ćemo moći uživati temeljna ljudska prava. Život bez nasilja posebno je važan za djecu i mlade jer nasilje može ugroziti njihov razvoj. Svako dijete ima pravo živjeti u okruženju u kojem se osjeća zaštićeno bez obzira na to da li je riječ o obiteljskoj, školskoj ili nekoj drugoj sredini.
Nažalost, živimo u svijetu u kojem je nasilje stalno prisutno i na nama svima je da djecu pripremimo da se s njime znaju suočiti. Izuzetno je važno da djecu poučavamo da prepoznaju sve oblike nasilja te da budu spremni reagirati na način da zaštite sebe i druge.
U svemu tome, mi učitelji, uvijek tražimo suradnju roditelja koje poučavamo da i oni budu spremni sprječavati nasilje ma gdje god se ono pojavilo.
Naša škola uključena je u tri programa prevencije nasilja:
1. CAP program, međunarodni program za sprječavanje zlostavljanja djece, provodimo čak 10. godinu za redom. Program u Hrvatskoj koordinira Udruga roditelja Korak po korak iz Zagreba uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Moto tog učinkovitog programa je da SVAKO DIJETE IMA PRAVO BITI SIGURNO, JAKO I SLOBODNO.
Educirani CAP tim poučava svake godine učenike 2.razreda strategijama obrane od napada kako od druge djece tako i od odraslih osoba. CAP tim škole čine dvije naše učiteljice Aleksandra Maria Vuković i Marta Lončar Vinković i ja kao voditeljica tima. Voditeljica tima educira u vidu predavanja roditelje učenika 2 .razreda i svake 3.godine sve djelatnike škole.
2. STOP NASILJU MEĐU DJECOM, za sigurno i poticajno okruženje u školi, UNICEF program sprječavanja međuvršnjačkog nasilja.
Naša se škola tijekom šk.godine 2007./08 pripremala za ovaj, široj javnosti, dobro poznat program svjetske organizacije za djecu UNICEF. Naša ravnateljica Karmen Sklepić, poznavajući dobrobiti i međunarodni značaj ovog programa, od prvog je trenutka dala podršku suradnji naše škole s UNICEF-om. A isto tako i cijelo Učiteljsko vijeće. Kao stručni suradnik – pedagog uspostavila sam suradnju s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku u Zagrebu. Dobili smo odobrenje za ulazak u program što za nas značilo i financiranje troškova provođenja programa od strane UNICEF-a. Mentorica UNICEF-a Alenka Bilić predstavila je program na sjednici Učiteljskog vijeća u proljeće 2007. I tada već započinjemo opsežne pripreme za ulazak u program edukacije svih djelatnika škole a posebice nastavnog osoblja . Edukaciju je provodila mentorica Alenka Bilić u vidu radionica.
Nakon edukacije osoblja škole u školi se provodi 7 koraka do sigurnijeg okruženja koji razrađuju informiranje, edukaciju, preventivne mjere i postupanje u slučaju nasilja . Učitelji educiraju učenike i roditelje i na nivou škole se stvara tzv. Zaštitna mreža. Važno je naglasiti da svaki razredni odjel sa svojom razrednicom donosi svoje vrijednosti ,pravila i posljedice koje u vidu plakata stoje u učionici i mogu ih primijeniti uvijek kad zatrebaju.
Škola je u studenom 2008. na državnoj svečanosti u Opatiji dobila priznanje Škola bez nasilja. Priznanje su ravnateljici i pedagoginji - koordinatorici programa uručili tadašnja direktorica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Tanja Radočaj, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović i ambasador dobre volje UNICEF-a Slaven Bilić.
U školi se na početku svake šk.godine formira Grupa vršnjačke pomoći – učenika volontera – predstavnika 5.-8.razreda koji vrše nadzor među učenicima u školi i na putu škola – dom te prijavljuju učiteljima svako nasilje. Njima se mogu obratiti svi učenici za pomoć. Grupu vode stručne suradnice pedagoginja i knjižničarka.
3. PREKINI LANAC – UNICEF program prevencije elektroničkog nasilja
je bio logičan nastavak programa STOP NASILJU MEĐU DJECOM. Kako su u životu djece mobiteli i Internet sve prisutniji od osobite je važnosti uvesti djecu na siguran način u svijet elektroničkih komunikacija. U našoj školi ovaj program se počeo provoditi 2010./2011. prema istoimenom priručniku UNICEF-a. Koordinatorice programa su pedagoginja , knjižničarka i učiteljica informatike.
VAŽNO: U svemu ovome što se odnosi na sprječavanje svih oblika nasilja, mi djelatnici ove škole, nadamo se da ćemo imati i dalje punu podršku svih vas učenika, roditelja i ostalih koji radite s mladima i djecom jer samo zajedničkim snagama možemo sigurno okruženje.
Bilo bi dobro da svi mi u općini Gornji Mihaljevec želimo da nam djeca i mladi budu SIGURNI, JAKI I SLOBODNI i da na tom planu zajednički i organizirano djelujemo.
PEDAGOGINJA ŠKOLE:
Vesna Branilović, prof
16.11.2022.
OBILJEŽILI SMO MEĐUNARODNI DAN TOLERANCIJE
(suosjećanja, opraštanja, poštivanja različitosti, razumijevanja, ljubavi…)
TOLERANCIJA JE POŠTIVANJE, PRIHVAĆANJE I UVAŽAVANJE RAZLIČITOSTI U NAŠIM SVJETSKIM KULTURAMA,
TOLERANCIJA JE NAŠA FORMA IZRAŽAVANJA I NAČIN DA BUDEMO LJUDI!!!
BITI TOLERANTAN ZNAČI, BITI ČOVJEK!
BITI TOLERANTAN ZNAČI POŠTIVATI DRUGE LJUDE!!!
BITI TOLERANTAN ZNAČI POŠTIVATI RAZLIČITE OD SEBE!!!
BITI TOLERANTAN ZNAČI ŽIVJETI U SVIJETLU LJUBAVI I POMAGANJA A NE U SVIJETU SEBIČNOSTI!!!
UNESCO je 1995. godine dao definiciju tolerancije, koja nastoji unaprijediti tradicionalno sagledavanje da je riječ o pukoj trpeljivosti, gdje većina trpi manjinu, i moćni one manje moćne. Ta definicija glasi u cijelosti ovako:
"Tolerancija je poštovanje, prihvaćanje i uvažavanje bogatstva različitosti u našim svjetskim kulturama, naša forma izražavanja i način da budemo ljudi. Ona je zasnovana na znanju, otvorenosti, komunikaciji i slobodi mišljenja, savjesti i uvjerenju. Tolerancija je harmonija u različitostima. To nije samo moralna dužnost, to je također politički i zakonit zahtjev. Tolerancija, vrlina koja mir može učiniti mogućim, doprinosi mijenjanju kulture rata u kulturu mira.
Tolerancija nije koncesija, dobrodušnost ili popustljivost. Tolerancija je, iznad svega aktivan stav potaknut priznanjem univerzalnih ljudskih prava i fundamentalna sloboda drugih. Nikako se ne može koristiti kao opravdanje za kršenje fundamentalnih vrijednosti. Tolerancija treba biti primjenjiva od strane pojedinaca, grupa i država.
Tolerancija ja odgovornost koja nosi ljudska prava, pluralizam (uključujući kulturni pluralizam), demokraciju i vladavinu zakona. Ona uključuje odbacivanje dogmatizma i apsolutizma i potvrđuje standarde postavljene u instrumentima internacionalnih ljudskih prava
Dosljedno poštovanje ljudskih prava, biti tolerantan, ne znači toleriranje socijalnih nepravdi ili odbacivanje ili slabljenje tuđih uvjerenja. To znači biti slobodan, čvrsto se držati svojih uvjerenja i prihvaćati da se i drugi drže svojih.
To znači prihvaćanje činjenice da ljudska bića, prirodno različita u svojim nastupima, situacijama, govoru, ponašanju i vrijednostima imaju pravo živjeti u miru i da budu kakvi jesu. Također znači da se nečija viđenja ne nameću drugima."
Učenici razredne i predmetne nastave na pedagoškim su radionicama imali priliku pokazati što znači biti tolerantan prema svojim vršnjacima i kako ispraviti pogrešku u komunikaciji ili događaju na tolerantan način.
Ivana Lesjak Možek, pedagoginja
Razredna nastava
Nastava/praćenje obrazovnih sadržaja
Redovito pratite kanale u kojima komunicirate s učiteljicom/učiteljem da ne budete u zaostatku. Redovito pratite HRT3. Redovito rješavajte zadatke i uzimajte kratke pauze nakon pola sata ili 45 min. Bilo bi dobro da školske obaveze izvršavate u sličnim terminima svaki dan kako bi vaš organizam stekao naviku učenja.
Prostor za učenje i pisanje domaćih zadaća
Za kvalitetnu koncentraciju potreban je i kvalitetan prostor. Prostor u kojem učite mora biti svjež i osvijetljen. Važno je da imate radni stol bez distraktora (nemojte na stolu na kojem pišete i rješavate zadatke, učite, držati igračke, slatkiše…) koji vam pažnju skreću pa se teško koncentrirate na predmete i sadržaje koji su vam važni za učenje.
Rješavanje zadataka/domaća zadaća/pomoć pri učenju
Zadatke rješavajte prema uputama učiteljice/učitelja, u periodu kada ste odmorni. Budite samostalni u rješavanju zadataka, ukoliko vam je potrebna pomoć, potražite je od roditelja/ukućana ili pak učitelja /pedagoga ukoliko vam upute nisu jasne ili imate problem.
Nema mjesta za strah, sram, ne postoje „glupa“ pitanja.
Moje slobodno vrijeme Ne smijemo zaboraviti plesati, skakati, vrtjeti se, pjevati 😊
Važno je imati slobodno vrijeme za igru i opuštanje; razgovarajte s obitelji; igrajte se s ljubimcima; vježbajte, igrajte društvene igre, crtajte i sudjelujte u kućanskim poslovima.
PREDMETNA NASTAVA
Nastava/praćenje obrazovnih sadržaja/rješavanje zadataka/domaća zadaća
Redovito pratite kanale u kojima komunicirate s učiteljima da ne budete u zaostatku.
Redovito rješavajte zadatke i uzimajte kratke pauze nakon 45 min.
- Pogledaj dnevni plan i raspored predmeta
- Pripremi udžbenike i bilježnice za predmete koje imate taj dan
- Pogledaj zadatke i materijale koje su vam poslali učitelji
- Napravi plan kojim ćete redoslijedom rješavati zadatke
- Kada odabereš predmet (npr. hrvatski jezik, matematika) pažljivo prouči što je učitelj napisao u virtualnoj učionici i prati daljnje upute učitelja
- Pažljivo pročitaj sve što u udžbeniku piše vezano uz temu
- Prepiši plan ploče koji ti je učitelj poslao
- Odgovore na pitanja potraži u tekstu u udžbeniku ili prema uputama učitelja
(Ako ti nešto nije jasno, pitaj ukućane, provjeri s prijateljima iz razreda, pronađi dodatne materijale na Internetu ili pitaj učitelja za pomoć i pojašnjenje)
- Kada riješiš sve iz jednog predmeta, napravite kratku aktivnu pauzu (npr. vježbaj, prošeći, slušaj glazbu)
- Ukoliko si uspješno odradio zadatke, nagradi se filmom, serijom, slatkišima…igrom 😊
- Nastavu na daljinu pokušaj prihvatiti kao zanimljiv način učenja
- U virtualnoj se učionici pridržavaj pravila ponašanja (na Internetu vrijede ista pravila pristojnog ponašanja kao i u stvarnom svijetu)
- Pazi na zamku učenja na daljinu – ne gubi vrijeme na igranje video igara ili dopisivanje s prijateljima
- Redovito provjeravaj poruke i obavijesti učitelja
- Ako osjećaš strah zbog trenutne situacije ili te nešto muči, obrati se razredniku/ici ili pedagoginji
Prostor za učenje i pisanje domaćih zadaća
Za kvalitetnu koncentraciju potreban je i kvalitetan prostor-
PO MOGUĆNOSTI-ISTI PROSTOR U KOJEMU UČITE SVAKODNEVNO
Prostor u kojem učite mora biti svjež i osvijetljen.
Važno je da imate radni stol bez distraktora (nemojte na stolu na kojem pišete, rješavate zadatke i učite, držati slatkiše, mobitel(osim ako vam je potreban za nastavu) i dr.…) koji vam pažnju skreću pa se teško koncentrirate na predmete i sadržaje koji su vam važni za učenje.
Planiranje- Svaki dan planiraj vrijeme za nastavu na daljinu, rješavanje zadataka, domaće zadaće i za ponavljanje
- Nemoj zaboraviti planirati vrijeme za odmor
- Na poseban papir zabilježi sve važne rokove (npr. rok za predaju zadataka iz matematike)
- Desetak minuta prije planiranog početka učenja sve što ti je potrebno pripremi na radnom stolu (knjige, bilježnice, pribor)
Moje slobodno vrijeme
Nemoj zaboraviti plesati, skakati, vrtjeti se, pjevati, plesati 😊 .
Važno je imati slobodno vrijeme za igru, zabavu i opuštanje; razgovarajte s obitelji; igrajte se s ljubimcima; vježbajte, igrajte društvene igre, crtajte, sudjelujte u kućanskim poslovima; naučite peći kolače, kuhati 😊
Srdačnan pozdrav, pedagoginja 😊
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |