preskoči na sadržaj

Osnovna škola Gornji Mihaljevec

Vijesti


Međunarodni programi prevencije nasilja u našoj školi

Autor: Milena Korunić, 23. 10. 2013.

Od CAP programa Udruge roditelja KORAK PO KORAK do programa UNICEF-a STOP NASILJU MEĐU DJECOM i PREKINI LANAC

Većina nas ljudi odbacuje nasilje i želi živjeti bez straha, u uvjetima gdje ćemo moći uživati temeljna ljudska prava. Život bez nasilja posebno je važan za djecu i mlade jer nasilje može ugroziti njihov razvoj. Svako dijete ima pravo živjeti u okruženju u kojem se osjeća zaštićeno bez obzira na to da li je riječ o obiteljskoj, školskoj ili nekoj drugoj sredini.

Nažalost, živimo u svijetu u kojem je nasilje stalno prisutno i na nama svima je da djecu pripremimo da se s njime znaju suočiti. Izuzetno je važno da djecu poučavamo da prepoznaju sve oblike nasilja te da budu spremni reagirati na način da zaštite sebe i druge.

U svemu tome, mi učitelji, uvijek tražimo suradnju roditelja koje poučavamo da i oni budu spremni sprječavati nasilje ma gdje god se ono pojavilo.

Naša škola uključena je u tri programa prevencije nasilja:  

1. CAP program, međunarodni program za sprječavanje zlostavljanja djece, provodimo čak 10. godinu za redom.  Program u Hrvatskoj koordinira  Udruga roditelja Korak po korak iz Zagreba uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Moto tog učinkovitog programa je da SVAKO DIJETE IMA PRAVO BITI SIGURNO, JAKO I SLOBODNO.

Educirani CAP tim poučava svake godine učenike 2.razreda  strategijama obrane od napada  kako od druge djece tako i od odraslih osoba. CAP tim škole čine dvije naše učiteljice Aleksandra Maria Vuković i Marta Lončar Vinković  i ja kao voditeljica tima. Voditeljica tima educira u vidu predavanja roditelje učenika 2 .razreda i svake 3.godine sve djelatnike škole.

 

 

2. STOP NASILJU MEĐU DJECOM,  za sigurno i poticajno okruženje u školi, UNICEF program sprječavanja međuvršnjačkog nasilja.

   Naša se škola tijekom  šk.godine 2007./08 pripremala za ovaj, široj javnosti,  dobro  poznat program svjetske organizacije za djecu UNICEF. Naša ravnateljica Karmen Sklepić,  poznavajući dobrobiti i međunarodni značaj ovog programa, od prvog je trenutka dala podršku  suradnji naše škole s UNICEF-om. A isto tako i cijelo Učiteljsko vijeće. Kao stručni suradnik – pedagog uspostavila sam suradnju s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku u Zagrebu. Dobili smo odobrenje za ulazak u program što za nas značilo i financiranje troškova provođenja programa od strane UNICEF-a. Mentorica UNICEF-a Alenka Bilić predstavila je program na sjednici Učiteljskog vijeća  u proljeće 2007.  I tada već započinjemo opsežne pripreme  za ulazak u program edukacije svih djelatnika škole a posebice nastavnog osoblja . Edukaciju je provodila mentorica Alenka Bilić u vidu radionica.

Nakon edukacije osoblja škole  u školi se provodi 7 koraka do sigurnijeg okruženja  koji  razrađuju informiranje, edukaciju, preventivne mjere i postupanje u slučaju nasilja . Učitelji educiraju učenike i roditelje i na nivou škole se stvara tzv. Zaštitna mreža. Važno je naglasiti da svaki razredni odjel sa svojom razrednicom donosi svoje vrijednosti ,pravila i posljedice koje u vidu plakata stoje u učionici i mogu ih primijeniti uvijek kad zatrebaju.

Škola je u studenom 2008. na državnoj svečanosti   u Opatiji dobila priznanje Škola bez nasilja. Priznanje su ravnateljici i pedagoginji  - koordinatorici programa uručili tadašnja direktorica Ureda UNICEF-a  za Hrvatsku Tanja Radočaj, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović  i ambasador dobre volje UNICEF-a Slaven Bilić.

U  školi se na početku svake šk.godine  formira Grupa vršnjačke pomoći – učenika volontera – predstavnika  5.-8.razreda koji  vrše nadzor među učenicima u školi i na putu škola – dom te prijavljuju učiteljima svako nasilje. Njima se mogu obratiti svi učenici za pomoć. Grupu vode stručne suradnice pedagoginja i knjižničarka.

 

 

3. PREKINI LANAC – UNICEF  program prevencije elektroničkog nasilja

je bio logičan nastavak programa STOP NASILJU MEĐU DJECOM.  Kako su u životu djece mobiteli i Internet sve prisutniji od osobite je važnosti uvesti djecu na siguran način u svijet elektroničkih komunikacija. U našoj školi ovaj program se počeo  provoditi 2010./2011. prema istoimenom priručniku UNICEF-a. Koordinatorice programa su pedagoginja , knjižničarka i učiteljica informatike.

VAŽNO: U svemu ovome što se odnosi na sprječavanje svih oblika nasilja, mi djelatnici ove škole, nadamo se da ćemo imati i dalje punu podršku svih vas učenika, roditelja i ostalih koji radite s mladima i djecom jer samo zajedničkim snagama možemo sigurno okruženje.

Bilo bi dobro da svi mi u općini Gornji Mihaljevec  želimo da nam djeca i mladi budu SIGURNI, JAKI I SLOBODNI i da na tom planu zajednički i  organizirano djelujemo.

                                                                                                 PEDAGOGINJA ŠKOLE:
Vesna Branilović, prof




MEĐUNARODNI DAN TOLERANCIJE

16.11.2022.

OBILJEŽILI SMO MEĐUNARODNI DAN TOLERANCIJE

(suosjećanja, opraštanja, poštivanja različitosti, razumijevanja, ljubavi…)

TOLERANCIJA JE POŠTIVANJE, PRIHVAĆANJE I UVAŽAVANJE RAZLIČITOSTI U NAŠIM SVJETSKIM KULTURAMA,

 TOLERANCIJA JE NAŠA FORMA IZRAŽAVANJA I NAČIN DA BUDEMO LJUDI!!!

BITI TOLERANTAN ZNAČI, BITI ČOVJEK!

BITI TOLERANTAN ZNAČI POŠTIVATI DRUGE LJUDE!!!

BITI TOLERANTAN ZNAČI POŠTIVATI RAZLIČITE OD SEBE!!!

BITI TOLERANTAN ZNAČI ŽIVJETI U SVIJETLU LJUBAVI I POMAGANJA A NE U SVIJETU SEBIČNOSTI!!!

 

UNESCO je 1995. godine dao definiciju tolerancije, koja nastoji unaprijediti tradicionalno sagledavanje da je riječ o pukoj trpeljivosti, gdje većina trpi manjinu, i moćni one manje moćne. Ta definicija glasi u cijelosti ovako:

"Tolerancija je poštovanje, prihvaćanje i uvažavanje bogatstva različitosti u našim svjetskim kulturama, naša forma izražavanja i način da budemo ljudi. Ona je zasnovana na znanju, otvorenosti, komunikaciji i slobodi mišljenja, savjesti i uvjerenju. Tolerancija je harmonija u različitostima. To nije samo moralna dužnost, to je također politički i zakonit zahtjev. Tolerancija, vrlina koja mir može učiniti mogućim, doprinosi mijenjanju kulture rata u kulturu mira.

Tolerancija nije koncesija, dobrodušnost ili popustljivost. Tolerancija je, iznad svega aktivan stav potaknut priznanjem univerzalnih ljudskih prava i fundamentalna sloboda drugih. Nikako se ne može koristiti kao opravdanje za kršenje fundamentalnih vrijednosti. Tolerancija treba biti primjenjiva od strane pojedinaca, grupa i država.

Tolerancija ja odgovornost koja nosi ljudska prava, pluralizam (uključujući kulturni pluralizam), demokraciju i vladavinu zakona. Ona uključuje odbacivanje dogmatizma i apsolutizma i potvrđuje standarde postavljene u instrumentima internacionalnih ljudskih prava

Dosljedno poštovanje ljudskih prava, biti tolerantan, ne znači toleriranje socijalnih nepravdi ili odbacivanje ili slabljenje tuđih uvjerenja. To znači biti slobodan, čvrsto se držati svojih uvjerenja i prihvaćati da se i drugi drže svojih.

To znači prihvaćanje činjenice da ljudska bića, prirodno različita u svojim nastupima, situacijama, govoru, ponašanju i vrijednostima imaju pravo živjeti u miru i da budu kakvi jesu. Također znači da se nečija viđenja ne nameću drugima."

 

Učenici razredne i predmetne nastave na pedagoškim su radionicama imali priliku pokazati što znači biti tolerantan prema svojim vršnjacima i kako ispraviti pogrešku u komunikaciji ili događaju na tolerantan način.

 

Ivana Lesjak Možek, pedagoginja


Nastava na daljinu
 
 
 
 
 
Dragi učenici, poštovani roditelji, 
 
obzirom da već mjesec dana  radimo i učimo na daljinu, kao podsjetnik zbog čega "plivamo" u virtualnim vodama, danas Vam šaljem jedan kratki kviz za koji sam sigurna da ćete ga odraditi točno i brzo! sretno! :)
 
 
Vaša pedagoginja :)
 
 

 

 

Razredna nastava

Nastava/praćenje obrazovnih sadržaja

Redovito pratite kanale u kojima komunicirate s učiteljicom/učiteljem da ne budete u zaostatku. Redovito pratite HRT3. Redovito rješavajte zadatke i uzimajte kratke pauze nakon pola sata ili 45 min.  Bilo bi dobro da školske obaveze izvršavate u sličnim terminima svaki dan kako bi vaš organizam stekao naviku učenja.

Prostor za učenje i pisanje domaćih zadaća

Za kvalitetnu koncentraciju potreban je i kvalitetan prostor.  Prostor u kojem učite mora biti svjež i osvijetljen. Važno je da imate radni stol bez distraktora (nemojte na stolu na kojem pišete i rješavate zadatke, učite,  držati igračke, slatkiše…) koji vam pažnju skreću pa se teško koncentrirate na predmete i sadržaje koji su vam važni za učenje.

Rješavanje zadataka/domaća zadaća/pomoć pri učenju

Zadatke rješavajte prema uputama učiteljice/učitelja, u periodu kada ste odmorni. Budite samostalni u rješavanju zadataka, ukoliko vam je potrebna pomoć, potražite je od roditelja/ukućana ili pak učitelja /pedagoga ukoliko vam upute nisu jasne ili imate problem.

Nema mjesta za strah, sram, ne postoje „glupa“ pitanja.

 

Moje slobodno vrijeme Ne smijemo zaboraviti plesati, skakati, vrtjeti se, pjevati 😊

Važno je imati slobodno vrijeme za igru i opuštanje; razgovarajte s obitelji; igrajte se s ljubimcima; vježbajte, igrajte društvene igre, crtajte i sudjelujte u kućanskim poslovima.

 

 

 

 

PREDMETNA NASTAVA

Nastava/praćenje obrazovnih sadržaja/rješavanje zadataka/domaća zadaća

Redovito pratite kanale u kojima komunicirate s učiteljima da ne budete u zaostatku.
Redovito rješavajte zadatke i uzimajte kratke pauze nakon 45 min. 

  1. Pogledaj dnevni plan i raspored predmeta
  2. Pripremi udžbenike i bilježnice za predmete koje imate taj dan
  3. Pogledaj zadatke i materijale koje su vam poslali učitelji
  4. Napravi plan kojim ćete redoslijedom rješavati zadatke
  5. Kada odabereš predmet (npr. hrvatski jezik, matematika) pažljivo prouči što je učitelj napisao u virtualnoj učionici i prati daljnje upute učitelja
  6. Pažljivo pročitaj sve što u udžbeniku piše vezano uz temu
  7. Prepiši plan ploče koji ti je učitelj poslao
  8. Odgovore na pitanja potraži u tekstu u udžbeniku ili prema uputama učitelja

(Ako ti nešto nije jasno, pitaj ukućane, provjeri s prijateljima iz razreda, pronađi dodatne materijale na Internetu ili pitaj učitelja za pomoć i pojašnjenje)

  1. Kada riješiš sve iz jednog predmeta, napravite kratku aktivnu pauzu (npr. vježbaj, prošeći, slušaj glazbu)
  2. Ukoliko si uspješno odradio  zadatke, nagradi se filmom, serijom, slatkišima…igrom 😊

 

  • Nastavu na daljinu pokušaj prihvatiti kao zanimljiv način učenja
  • U virtualnoj se učionici pridržavaj pravila ponašanja (na Internetu vrijede ista pravila pristojnog ponašanja kao i u stvarnom svijetu)
  • Pazi na zamku učenja na daljinu – ne gubi vrijeme na igranje video igara ili dopisivanje s prijateljima
  • Redovito provjeravaj poruke i obavijesti učitelja
  • Ako osjećaš strah zbog trenutne situacije ili te nešto muči, obrati se razredniku/ici ili pedagoginji

Prostor za učenje i pisanje domaćih zadaća

   Za kvalitetnu koncentraciju potreban je i kvalitetan prostor-

   PO MOGUĆNOSTI-ISTI PROSTOR  U KOJEMU UČITE SVAKODNEVNO

   Prostor u kojem učite mora biti svjež i osvijetljen.

Važno je da imate radni stol bez distraktora (nemojte na stolu na kojem pišete, rješavate zadatke i učite, držati slatkiše, mobitel(osim ako vam je potreban za nastavu) i dr.…) koji vam pažnju skreću pa se teško koncentrirate na predmete i sadržaje koji su vam važni za učenje.

Planiranje- Svaki dan planiraj vrijeme za nastavu na daljinu, rješavanje zadataka, domaće zadaće i za ponavljanje

  • Nemoj zaboraviti planirati vrijeme za odmor
  • Na poseban papir zabilježi sve važne rokove (npr. rok za predaju zadataka iz matematike)
  • Desetak minuta prije planiranog početka učenja sve što ti je potrebno pripremi na radnom stolu (knjige, bilježnice, pribor)

 

Moje slobodno vrijeme

Nemoj zaboraviti plesati, skakati, vrtjeti se, pjevati, plesati 😊 .

Važno je imati slobodno vrijeme za igru, zabavu i opuštanje; razgovarajte s obitelji; igrajte se s ljubimcima; vježbajte, igrajte društvene igre, crtajte, sudjelujte u kućanskim poslovima; naučite peći kolače, kuhati 😊

 

Srdačnan pozdrav, pedagoginja 😊

 

 


 

e-Dnevik

Aktualno
PROJEKTI





Korisni linkovi

Srednje škole

 

 

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

CMS za škole logo
Osnovna škola Gornji Mihaljevec / Gornji Mihaljevec 16, HR-40306 Gornji Mihaljevec / os-gornji-mihaljevec.skole.hr / ured@os-gornji-mihaljevec.skole.hr
preskoči na navigaciju